Odchudzanie

Odchudzanie z pozoru może wydawać się prostą sprawą. Wystarczy przecież mniej jeść i więcej się ruszać. Więc dlaczego tak niewielu udaje się pozbyć zbędnych kilogramów. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w odchudzaniu stosuj się od 4 podstawowych zasad właściwego nastawienia.

1. Nie oczekuj natychmiastowych efektów.
2. Porzuć marzenia o magicznych herbatkach i tabletkach, które rozwiążą problem za Ciebie.
3. Traktuj dietę jak sposób życia i trwałą przemianę.
4. Zrezygnuj z diet głodówek nastawionych na natychmiastowe efekty.

Zmiana stylu życia na zdrowszy musi mieć początek w Twoim umyśle. Nigdy nie osiągniesz trwałych efektów jeśli będziesz oczekiwać natychmiastowych rezultatów, a Twoje działania będą kierowane na uzyskanie jedynie błahych celów.

Jeżeli koniecznie chcesz schudnąć w tydzień, by wcisnąć się w sukienkę sylwestrową, lub zrzucić kilka kilogramów przed ważnym spotkaniem czy przyjęciem, najprawdopodobniej szybko staniesz się kolejną ofiarą efektu jo-jo, gdy Twój cel działania straci na aktualności.

Efekt jojo jest wahaniem masy ciała i polega na kolejno postępującym po sobie chudnięciu i tyciu na skutek nieprawidłowo przeprowadzonej kuracji lub złej diety.

Najlepiej  więc chudnąć powoli,  ale skutecznie. Powoli jednak nie oznacza czekania na piękną sylwetkę latami. Ograniczając swoją dietę do 1100–1200 kalorii dziennie, możesz schudnąć około 1 kilograma tygodniowo.

Tak więc w ciągu miesiąca zrzucisz 4 kilogramy! Szybsze tracenie na wadze jest szkodliwe.Musimy uświadomić sobie, że z chwilą podjęcia decyzji o rozpoczęciu diety prawdopodobnie nie zdołamy przezwyciężyć naszych  przyzwyczajeń jedzeniowych i ograniczyć liczby  spożywanych kalorii.  Odchudzanie to długa droga, na której człowiek przechodzi wiele przeobrażeń w psychice,  a w rezultacie następuje odwrót od „myślenia  przez żołądek”. Przed rozpoczęciem diety należy przygotować się to tego.

Celem diety  jest  nie  tylko zrzucenie nadmiernego otłuszczenia, choć odchudzenie się jest oczywistym i koniecznym
elementem.

Kluczowym celem procesu odchudzania jest długotrwałe utrzymanie osiągniętej wagi. Będziemy to mogli zrealizować nie przez jednorazowy kilkumiesięczny wysiłek, ale poprzez zmianę nawyków żywieniowych.

A więc po zakończeniu diety nie można przekraczać dziennej normy  kalorycznej.  Spadek wagi  uzyskany  w wyniku odchudzania będzie  krótkotrwały,   jeżeli  zachowamy  dawne  przyzwyczajenia   żywieniowe.

Jak sobie radzić

  • Odchudzić się przez zastosowanie racjonalnej diety. Przede wszystkim trzeba mniej jeść. Ograniczyć spożycie tłuszczów i węglowodanów (np. ciast, tortów, słodyczy, pieczywa, ziemniaków), lemoniady, Coca-Coli i Pepsi-Coli).
  • Dieta powinna uwzględniać  różne składniki pokarmowe. Przy diecie jednostronnej mogą wystąpić objawy niedoborowe
  • Jeśli sam nie możesz poradzić sobie z otyłością , czy nadwagą, szukaj pomocy w grupie samopomocowej
  • W żadnym wypadku nie stosować głodówki dłużej niż dwa trzy dni. Może to być szkodliwe
  • Nie wierz w cudowne diety, nie dają one trwałych efektów
  • Nie zaleca się leków zmniejszających apetyt na dłuższą metę ponieważ wpływają one niekorzystnie na ośrodkowy układ nerwowy
  • Nie podjadać między posiłkami
  • Przestrzegać rygorystycznie przerw między posiłkami
  • być aktywnym fizycznie
  • kontrolować wagę ciała
  • zażywać chrom, ponieważ zmniejsza łaknienie na słodycze

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz